Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за печката на автомобила

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Колеги напоследък се случват все изметнати неща...Преди време печката на колата отказа и не запали нито за секунда в големите студове.Вчера сутринта, изгасям колата пред офиса си и разбирам че ни в клин ни в ръкав "мръсницата" работи,междувременно колата загря до 60 гр. от заплаването и пред къщи до офиса за някакви си 3-4 минути.Днес сутринта реших да я включа ръчно с цел да елиминирам всякакви случайности и заблуди и о чудо, оня инат пак работи че даже и подгря колата на място за нула време. Е при това положение какво да кажа и аз не знам.Над 200 лева ми струваше тази нейна прищявка(5 нови свещи+чупене+трошене и т.н.)Относно повредата мога да кажа че единственото което съм направил и намирам връзка е диганостика и триене на грешки предната вечер преди да се оправи.
    Last edited by balev64; d.m.y г., 13:30.

    Comment


    • #17
      Значи няма да е лошо да закарам и моята на диагностика. Моята печка понякога включва понякога не, а като включи работи по малко от минута и спира. Датчика за външна тенпература съм го проверил не е от него проблема. Може би не и достига гориво. А веднъж ми се случи да тръгне на загрял мотор до работна температура
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

      Comment


      • #18
        колега Балев с какъв уред правите диагностика на печката.....С Екзаминера не можем да се свържим...Колега to_lose_heart къде се намира температурния датчик на печката?
        5 Ланчии зад гърба си!
        И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

        Comment


        • #19
          Има някои, които се четат с ВАГ-КОМ-а, но повечето си искат специализирана апаратура.
          По-скоро имаше нещо, че ако печката не запали няколко пъти и колата повече не я търси, но в ЕКУ-то ли се записва или трябва да се влезе в модула на климата, не мога да ви светна.
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #20
            Това което което направихме беше да нулираме грешка на еърбега,после го накарах да види какво толкова е станало че ми угасна преди няколко дена в движение,запалих колата и поогледахме разни параметри-турбо,помпа високо налягане,дебитомер и т.н. и това беше.Честно казано така и не разбрах какви други грешки е записал освен грешка еърбег.Специално на печката не сме диагностицирали нищо,то по прицип аз я бях отписал вече,нали и аз за това се учудвам че изведнъж проработи.Колкото до устройството мога да кажа че си беше един най обикновен лаптоп,връзката беше безжична а за програмата с която се правеше диагностиката не мога да кажа каква е точно.По принцип майстора ми е приятел,то и колата е снимана точно пред гаража му...та не изключвам да е барнал нещо докато съм бил навън,напълно си е в негов стил да направи нещо без много много да го афишира..Съжелявам че в момента не мога да ви кажа нещо повече,може би трябва да се обадя на човека и да го питам за някои подробности.А бе нали ви казвам то си е повече проклетия отколкото логика.
            Last edited by balev64; d.m.y г., 21:26.

            Comment


            • #21
              По скоро повече италиния отколкото логика Тез труднооткриваеми тоци Все пак имаш време да я ползваш още малко тази зима
              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

              Comment


              • #22
                A, да ти кажа не съм много съгласен че е италиния, защото печката е немска Webasto.Аз от колата нямам причини да съм недоволен, защото тя не ме остави нито за миг, независимо че имаше изгорели свещи,че я карах със скъсани такива,че се наложи да пали на 3-4 цилиндъра и че какви ли не майстори усърдно се мъчеха да я повредят и почти успяха,особено оня дето ми беше зацепил ремъка с два зъба разлика..Колкото до ползването при съответните температури тя сама ще си се включва и аз нямам нищо напротив защото доброто състояние на колата се дължи до голяма степен и на тази печка,просто тази зима разбрах колко безценно нещо е тази придобивка.

                Comment


                • #23
                  Датчика се намира под левия калник точно до свирките зад тръбата където смуче въздух мотора
                  Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                  Comment


                  • #24
                    За датчика на печката, или за някой друг температурен датчик говориш.

                    Comment


                    • #25
                      За датчика на печата би трябвало да става дума.
                      5 Ланчии зад гърба си!
                      И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                      Comment


                      • #26
                        Да точно за него. Ако имаш съмнения че не сработва вадиш му буксата и връзваш на късо двете клеми с едно мостче.
                        Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                        Comment


                        • #27
                          Ето че дойде време пак за тази тема. Днес реших пак да прегледам и замеря по ел. инсталацията на печката. На захранването всичко нормално дава си 12 волта, елиминирах и причината да е от дадчика, като го премахнах от схемата и сложих мостче на негово място. Но като премерих на буксата на помпичката дава едва 10 волта, дали е нормално или трябва да е повече, също така не се чува да цъка. Или проблема е в самата помпичка или управлението на печката не я включва. Обмислям и вариянт да свалям самата печка за профилактика но като гледам къде е навряна .... Някой свалял ли е такава, как става най лесно? Междувременно си проверих и датчика като го поставих за малко в фризера на студено-сработва при ниска температура
                          Last edited by to_lose_HEART; d.m.y г., 15:36.
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от to_lose_HEART Покажи съобщение
                            Ето че дойде време пак за тази тема. Днес реших пак да прегледам и замеря по ел. инсталацията на печката. На захранването всичко нормално дава си 12 волта, елиминирах и причината да е от дадчика, като го премахнах от схемата и сложих мостче на негово място. Но като премерих на буксата на помпичката дава едва 10 волта, дали е нормално или трябва да е повече, също така не се чува да цъка. Или проблема е в самата помпичка или управлението на печката не я включва. Обмислям и вариянт да свалям самата печка за профилактика но като гледам къде е навряна .... Някой свалял ли е такава, как става най лесно? Междувременно си проверих и датчика като го поставих за малко в фризера на студено-сработва при ниска температура
                            Тези 10V при включена букса ли ги премери?
                            В документацията пише, че при работещ подгрев и помпа, напрежението върху помпата (пин 6) на управлението трябва да е в интервала 3,8 - 0,9 V.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Тези 10V при включена букса ли ги премери?
                              В документацията пише, че при работещ подгрев и помпа, напрежението върху помпата (пин 6) на управлението трябва да е в интервала 3,8 - 0,9 V.
                              При изключена букса и при запален мотор. Преди това премерих само на контакт даваше 0,29 волта. Отделно мерих и съпротивление на помпичката при изключена букса- има някакво малко беше, заради което си мисля че не е изгоряла
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от to_lose_HEART Покажи съобщение
                                При изключена букса и при запален мотор. Преди това премерих само на контакт даваше 0,29 волта. Отделно мерих и съпротивление на помпичката при изключена букса- има някакво малко беше, заради което си мисля че не е изгоряла
                                Съпротивлението на намотката на помпата трябва да е 10 ома. Трябва да мериш напрежението на пин 6 на управлението (или на изводите на помпата) при включена букса към помпата и работещ подгрев. Тогава вероятно тези 10 V ще клекнат на 0,9 - 3,8.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X